Sociální sítě jsou fenoménem dnešní zrychlené doby. Kdo není na soc. sítích, jako kdyby nebyl… Facebook, Instagram, YouTube ad. mohou velice dobře sloužit, a mnohde již slouží, k propagaci značky, firmy, jména, jak chcete. Spravováním cizích sítí se lze i slušně živit, ale je to řehole a běh na dlouhou trať. Musíte je v podstatě denně krmit a co má člověk pořád vymýšlet, aby zaujal, přitáhl nové zákazníky, že ano 🙂 . Základem úspěchu je hlavně zábava, autentičnost, pravdivost a aktuálnost.
Osobně spravuji soc. sítě jiným již 10 let – fotky, krátká videa, krátké texty. Štěstí, že jsem ten zprávař, který je zvyklý denně přicházet s novými tématy, někdy se to daří lépe, někdy hůře, nelze být bombastický denně, to zkrátka není v silách jednoho člověka (ani celý tým není zárukou, že zabodujete na plné čáře, tohle virtuální prostředí se dost nevyzpytatelné), ale moji stávající klienti jsou evidentně spokojení, když mě ještě nevyměnili. Jsem často v terénu, abych posbírala materiály, nelze postovat jen od stolu s fotkami z Pixabay, to vám neprojde, nebo jen občas… Veřejnost si žádá skutečný život.
Správa webovek je o něco snažší. Firmy většinou přijdou s jasně danou aktualizací a nebývá to denně, vyjma zpravodajství. Redakční systémy jsou různé, ale princip vždy zůstává stejný, stačí se jen zorientovat, což nezabere hodiny, když už víte…